Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szabadtüdős merülés a koktélok világába

Gin és Tonik

A Pesztón túl is van élet Bazsalikoméknál

2019. november 12. - ginestonik

Szeretem a Bazsalikomot, lehet ez a 6 év olasz éttermekben való munka hozománya. Kedvem támadt egy kis pesztóhoz. Konyhában sürögtem, forogtam és a friss bazsalikomból elkészült a pesztó. Az Aldiban vett cserepes bazsalikomból még volt pár szál, gondoltam nem hagyom meg őket, úgyis csak az enyészet martalékai lennének.

img_5233.JPG

Az egyik kedvenc koktélom a Hamburgi Le Lion barból indult modern klasszikus útjára. Végtelenül egyszerű ital, mindössze 4 összetevő kell hozzá. Gin, cukor, citrom és bazsalikom. Bazsalikom maradt az ebédről, cukorszirupot nem volt kedvem készíteni, így porcukorral oldottam meg a dolgot. Talán egy átlag háztartásban is könnyebb megoldani, mint pepecselni a cukorszirup készítéssel. Egy-két friss citrom mindig van otthon a háztartásokban, úgyis itt a tea szezon. (Apropó tea, ajánlom a Zhao Zhou teázót, ha igazi teát szeretnél kóstolni.) Egy elázott délután után úgyis jól esik egy kis citromos-mézes-gyömbéres tea a kanapén a 200 első randit nézve. Érdemes olyan gint használni, ami jobban ráfekszik a fűszeresebb vonalra. Nekem most a szép kékszemű Knut Hansen gin figyelt a polcomon, amit a Bottle Life-nál jó pénzért meg lehet vásárolni.

img_6066.jpg

Rendben, az összetevők megvannak, már csak el kell készíteni az italt. Töredelmesen be kell vallanom, hogy a barátnőm lakásában vagyok és semmilyen báros eszköz nincs se nálam, se a konyhai felszerelésben nála. Kénytelen voltam rögtönözni, üres befőttesüveget nem találtam a lekvárok között, így a fehérjés műanyag shakerét csentem el a szekrényből. A mindenes fiókban találtam egy régi keletnémet műanyag szűrőt, az tökéletes lesz, hogy a rázás során széttrancsirozódott bazsalikomdarabokat kiszűrjem vele és nem csupa zöld fogakkal mosolyogjak, hogy milyen finom italt is csináltam. Jég, arra van még szükségünk. Ne legyünk olyan balgák, hogy pénzt adunk ki pocsék minőségű jégre. Egyrészt bosszantó, hogy fagyasztott vizet adnak el nekünk arany áron, másrészt otthon is el tudjuk készíteni magunknak a fagyasztóban. Vagy ha tényleg nagy buli lesz és sok jégre van szükséged, érdemes felkeresni az Artificer-t. Szóval már van mindenünk, már csak össze kell rázni az italt. Ja! A pohárválasztás! Eredetileg az ital zúzott jéggel van szervírozva, de konyhai körülmények közt bármilyen magad által fagyasztott jég jó hozzá, vagy akár vég nélkül is fel lehet szolgálni. Az esetemben egy 75 ft-os üveg IKEA kávéscsészére esett a választásom az itteni kínálatból.  
Még mielőtt belekortyolnánk az italba dobhatunk rá egy szép bazsalikom levelet, hogy a szemünk is jóllakjon a remek kis italunkkal. 

img_6075_1.jpg

Az általam használt recept: 

40ml Knut Hansen Gin 
20ml friss citromlé 
1 teáskanál porcukor 
8-10 bazsalikomlevél 

Remélem másnak is ízlik ez az ital :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://ginestonik.blog.hu/api/trackback/id/tr9615303652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása