Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szabadtüdős merülés a koktélok világába

Gin és Tonik

A francia hatás

2016. november 01. - ginestonik

Láttam egy jó kis videót arról, hogy is kell megpucolni egy gránátalmát. Mindig szenvedtem vele az étteremben is, így kíváncsi voltam egy könnyebb módszerre. Biztos a bénázásom is közrejátszott abban, hogy nekem nem sikerült olyan könnyen és szépen szétszednem mint az indiai pasasnak a videón. De lehet csak azért mert már öreg, összeaszott gránátalma volt csak a Spar-ban. És mit is akarok belőle csinálni? Grenadint! Ha lapozgattál már a könyvesboltban koktélos könyvet és kíváncsian olvasgattad az ismeretlen összetevőket, biztos talalkoztál párszor a grenadin nevével. Egyébként a francia grenade, azaz gránátalma szóból származik. 

img_0307.jpg

Szóval kiszemeztem a gránátalmát és egy 250ft-os fokhagymatörő ( vagy vehetsz valamelyik koktélboltban 2500ft-ért muddlert, ugyanaz... ) segítségével próbáltam kisajtolni belőle a levet. Kis teaszűrővel finom kis 100%-os gránátalma levet kaptam. Kóstolás után, egy deci levem maradt, amiben 100g cukrot addig kevergettem, míg fel nem oldódott mind. Felcimkéztem és a hűtőbe tettem későbbi felhasználásig. 

img_0909.jpg

Anyuéknál jártam ebédelni, mikor is az asztalra dobtak egy üveg konyakot, mondván nekik nem ízlik, biztos tudok belőle csinálni valamit. Hát franciának francia volt, de csak Brandy, nem Cognac, azért a táskámba dobtam, valamire csak jó lesz. Nem telt el egy nap, és gondoltam csináljunk is akkor vele valamit. Kinyitottam a hűtőt és a mézszirupért nyúltam, de akkor láttam meg a korábban készített grenadint. Úgy gondoltam itt az idő kipróbálni, mit is tudnak ezek a franciák. Fogtam a sékeremet és 20ml-t öntöttem a házi grenadin szirupomból. Hozzápréseltem 20ml francia riviéráról származó citromot és persze 50ml frissen szerzett francia brandy-t. Gondolkodtam mi van még a franciáknál, de csak a Gall Kakas felesége jutott eszembe, így egy tojásfehérjét adtam a kotyvalékhoz. 

A tojásfehérjés rutinokat követve, elöbb csak a löttyöt ráztam össze, majd jeget adtam hozzá és egy erős második rázással jól le is hűtöttem az italom. Leszűrtem az ablakba állított coupe pohárba. Díszítés gyanánt egy citrom spirált kapott a tetejére, harmonizálni fog az elhaladó villamossal. 

img_0910.jpg

Egészségünkre ;) 

A bejegyzés trackback címe:

https://ginestonik.blog.hu/api/trackback/id/tr9111921415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása