Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szabadtüdős merülés a koktélok világába

Gin és Tonik

A legjobb Negroni Budapesten...

2018. június 06. - ginestonik

Milyen csodás Kedd! Ráadásul Szabadnapom is van! Így ezt kihasználva felkerekedtem és Budapest legjobb Negroni koktéljának kutatásába kezdtem. Negroni az egyik legismertebb és legkedveltebb olasz aperitívó koktél. Három összetevő egyenlő arányú keveréke egy kis narancshéjjal megspékelve. Népszerűségének hála elég sok bartender fantáziáját megmozgatta és mozgatja mind a mai napig, így rengeteg remek "twist" található az interneten szörfölve, de én nem elégedtem meg ennyivel, ki is szerettem volna őket próbálni. 

negro01.jpg

Mível hirtelen beborult az ég, így jobb választásom nem is lehetett volna elsőre, mint a High Note Skybar. Még a Bacardi Legacy döntőjében haverkodtam össze Lionellel, akiről közismert, hogy rajong a japán kultúráért és a bartenderek munkájáért. El is hiszem, én is élvezettel nézem a videókat, ahol kecses és nem felesleges mozdulatokkal készítik el a tökéletes italaikat a legnagyobb precizitással. Így nem is volt meglepő, hogy az általa készített Caorunn gines Negronit egy kis Sakeval dobta fel. Az általa használt Saké különlegessége, hogy több éves érlelt Sakékat vegyitettek össze egy üvegbe, ami igazán harmonikus ízzé állt össze. Figyelmembe ajánlotta még a Csokis Negronit is, amit a vendégek nagy előszeretettel fogyasztanak és a hely egyik slágere. Mivel nem vagyok ez nagy csokirajongó és egy ital egy hely elvet akarom követni, hogy végig érjek a tervezett útvonalon, így udvariasan visszautasítottam és egy kézfogas után elbúcsúztam a bazilika panorámájától. 

negroni02.jpg

Mivel még csak dél volt, én pedig már túl voltam egy Negronin éhgyomorra, valami harapnivaló után néztem. Imádok színházba járni, és a Thália az egyik kedvencem. Mellette újult meg egy kis kávézó, ami teljesen más arculatot vett fel és egy kis mediterrán hangulatot árasztó aperití barrá alakult. Kihasználva az olasz vonalat, remek kis Bruschettakat fogyasztottam el reggeli gyanánt a Giselle-ben, természetesen egy klasszikus Negroni kíséretében. Mivel a Pisztáciás fagyi elfogyott, így kicsit letörve ballagtam át a következő állomásomra. 

negroni04.jpg

A Good Spirit Barban nem várt meglepetés fogadott, mert éppen egy szimpatikus olasz úriember, Diego Ferrari tartott egy kis előadást az alacsony alkoholtartalmu koktélokról. Élvezettel hallgattam végig az előadást, és mivel a téma már korábban is foglalkoztatott, így meg is vásároltam a könyvét, mert koktélos könyvekből sosem elég. Mivel az eredeti célom a Negroni volt, így meg is kértem a mosolygós Kormos Ricsit, hogy keverjen nekem valami finomat. Az általa készített Negroni egy Mancino twist volt. A gin mellé a Rinomato bitter, Mancino vermut és egy csipetnyi cseresznyefavirágos vermut került. Illatra nagyon virágos, ízre valamilyen gyerekkori cukorkára emlékeztetett, de remekül összeállt a számban a keserűségével.
A
BarZone-os Petivel és a Spirit Academy-s Dáviddal még váltottam pár szót, majd tovább sétáltam a Madách tér felé. 

negroni03.jpg

A BarSide üde színfoltja a környéknek. A sok trash stílusú hely mellett igazi minőséget képviselnek és ez nem csak az italokra érvényes. Náluk folyamatosan Negroni hét van, mert a kínálatban állandóan szerepel 10 különleges negroni variáció. Nekem az egyik kedvencem a Mezcalos negroni. Érdekessége még a helynek, ha kedvet kaptál az otthoni italkeveréshez, náluk az eszközöket és az italokat is beszerezheted. Csak úgy mondom.  

negroni08.jpg

A közelben található a Hotsy Totsy. A szesztilalmat életre keltő kis vagány gengszterbarlang a zászlóshajója ennek a NeroniWeeknek, hisz ők valóban aktívan részt is vesznek benne és támogatnak egy szervezetet a hivatalos oldalon keresztül. A külön erre az alkalomra összeállított kínálatból én a White Negronira voltam kíváncsi. A maffias kalapot viselő Ferenc segítségemre is sietett, hogy a negroni iránti vágyamat ki is élhesemElephant ginamihez a fő ízt adó borókát Magyarországról szerzik be – volt az alap, amihez Suze és Lillet Blanc került. Egy nagy tömbjégre került az ital, hogy még tovbb élvezhessem az italt anélkül, hogy felvizesedne. Igazán kellemes virágos illat után ízében is ez dominált. Ha pont nem múlt héten lettem volna fodrásznál most beültem volna a bárban található borbélyhoz is. Milyen remek ötlet nem? Míg elkészül az italod, gyorsan csajozós frizurát (vagy figurát?) is összedobnak neked. Mivel ennyi Negronit nem lehet ép ésszel kibírni és a falon lévő Mona Lisa is egyre kevesebb ruhában mosolygott rám, így valami tápláló étel után néztem.  

negroni06.jpg

A közelben található a BB'z, aminek a BBQ burgere még mindig nagy kedvencem. Természetesen ezt sem bírhattam ki Negroni nélkül, így Dorka egy Bombay-Martini Bitter-Martini Rubino kombinációt kevert nekem. És szerintem másnak is szívesen lekeveri a sokszor hajnali 4-ig tartó bulik hevében is. A fiatalos és mindig jó hangulatú helyre nagyon szeretek bejárni. Mivel kutyabarát, így ha éppen Boriskára kell vigyáznom is gyakran betérek. 

negroni05.jpg

Valóban kezdett este lenni, így gondolkodtam még egy kilépő italon.  A környék helyeit végig gondolva a Klauzal utca irányába indultam el. Biztos vagyok benne, hogy a WarmUp kreatív srácai is remek Negroni variációkkal rukkolnának elő, és a Boutiq barban is nem csak egy Zwack Negronival tudtak volna meglepni, de valahogy a szívem haza húzott és kíváncsi voltam kollégám Dominik Ananászos Negroni koktéljára. Ugye a Klauzál utcában található Black Swan Budapest egyik legnagyobb slágere a Szarvasgombás Negroni, amit nagy szívvel ajánlok minden Zsürmének és újra fogékony embernek. Felüdülő érzés egy ilyen meleg nyári napon egy hűs koktélbárba betérni és helyet foglalni. Míg az italom készült, kaptam egy pohár uborkás vizet és eszembe jutott, hogy egész nap el is felejtkeztem egy igen fontos dologról, a hidratálásról. Pedig ez igen fontos része az italozásnak, ha nem szeretnénk másnap iszonyú fejfájásra ébredni és az estét is tovább és jobban bírjuk. Plantation Pineapple az alapja az italnak, Campari és a Carpano Antica Formula mellé egy csipetnyi Frangelico is kerül még. Ez a remek koktél úgy érzem jó lezárása lesz a tevékeny napnak. 

negroni07.JPG

Szerintem a mai napon mindenki Negroni itala a top volt, így bátran ajánlom bárkinek az említett helyeket, ha vacsora előtt egy remek aperitívóval szeretnék meghozni az étvágyukat vagy csak élvezni barátaik társaságát. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ginestonik.blog.hu/api/trackback/id/tr7614026828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása