Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szabadtüdős merülés a koktélok világába

Gin és Tonik

Lady Gabcsi

2016. október 13. - ginestonik

Van egy kedves ismerősöm, aki él-hal a levenduláért, gondoltam meglepem egy kedves kis koktéllal. Pár napja amúgy is vettem némi levendulát amit szétszórhatok a ruháim között a molyok ellen, miért ne használhatnám fel akár szirup készítéséhez is. Így fogtam egy edényt, beletettem 2dl vizet és 7,5gramm szárított levendulát, amit egy nagyobb fűszerboltban vettem. Ötven fokra melegítettem fel a vizet és hagytam a levendulát úgy 15 percet fürödni benne. Lekapcsoltam a gázt, 200g cukrot adtam hozzá és az IKEA-s kanalammal addig kevertem míg az összes cukor fel nem oldódott. Egy műanyag teaszűrővel megszabadítottam a szirupomat a darabos levendulától. Egyet meg nyomtam rajta a kanállal, hogy minden értékes aroma kipréselődjön az ázott virágokból. A szirupunk kész, nekiállhatunk a koktélnak. 

 
A koktélhoz tojásfehérjét fogok használni. Anyutól hozott tanyasi tojásról leszedegetem a pihéket és megmosom majd megtöröm. Két félre szedem a héjjat és óvatosan elválasztom a tojásfehérjét a szép narancsos sárgájától. Dobálom egyik fél tojáshéjból a másikba, amig csak a sárga marad a héjban. Félreteszem, jó lesz a későbbi rántottába. Ha tojásfehérjét használunk a koktélhoz, mindig ez legyen az első amit előkészítünk. Nincs is bosszantóbb annál, mint mikor a drága italt elkészítjük és belecsöppen a sárgája is vagy éppen záp a tojás. Brrr... 

 
tojásfehérjére ráöntök 20ml Levendula szirupot amit 20ml frissen facsart citromlé követ. Végezetül jön a legdrágbb összetevő, a 40ml london dry gin. Mivel tojásfehérjét használunk és, hogy ez jó krémes habot adjon a tetején, először jég nélkül rázzuk össze a sékerben. Majd óvatosan kinyitjuk, mivel a tojás miatt némi gázképződés is megfigyelhető. Ezután már jéggel rázzuk jól össze, ami csak a csövön kifér. Egy lehűtött koktélospohárba szűrjük le a kész italunkat, amit az ablakba tehetünk vagy olyan helyre ahol megfelelő fény van arra, hogy képet csináljunk róla az Instagramra és megmutathassuk ország-világnak milyen nagyszerű koktélt csináltunk otthon magunknak. Szórjunk még némi szárított levendulát a koktél tetejére, vagy ha tudsz szerezni akkor egész szárított szárat, hogy az első kortynál az orrod is érezze a kellemes levendula illatot, ne csak a szád az ízt. 

img_0227.jpg

Gabcsi, hol vagy? Kész az italod!

A bejegyzés trackback címe:

https://ginestonik.blog.hu/api/trackback/id/tr8811801779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása