Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szabadtüdős merülés a koktélok világába

Gin és Tonik

Sós Karamellás Old Fashioned

2016. október 03. - ginestonik

Gondoltam ha már 2 napot  eltöltöttem Nagy Zoltánnal és még pár lelkes bartenderrel a szirupokról szóló eszmecserén, akkor kipróbálom az ott elhangzottakat. Bár, már korábban is készítettem szirupokat, de most jobban rá lettem világítva hogy is működik a cukor. Mennyi módon elkészíthető és a hőmérséklet sem mellékes az íz szempontjából. Kicsit el is gondolkodtam és már nem vágyakozom azon gumibékák iránt a sarki Sparban. 

Pár hete vettem egy sós karamellás teát. Jamie Oliver éttermében sós karamellás fagyi volt a Brownie tetején. Mivel én nem szeretem a csokit úgy igazából, így csak a fagyit halásztam le a tetejéről. Akkor meglepett ez az íz és azóta nagy rajongója vagyok. Felvértezve az új tudással, egy erős teát készítettem belőle. Nem forraltam fel, csak úgy 60-70°c közelébe melegítettem, majd levettem a tűzről és némi kevergetés mellett cukrot adagoltam hozzá, hogy meg legyen az 1:1 (1 rész cukor és 1 rész vizes alkotórész) aranyú cukorszirupom. Közel fél órát hagytam állni, majd leszűrtem és kis üvegbe töltve elkezdtem a koktélomat készíteni. 

img_9385.jpg

Egy tiszta dunsztosüvegbe 10ml sós karamellás cukorszirupot raktam. Erre öntöttem néhány rázásnyi Angustura bitters-t, majd az 50ml Bourbon whiskey-t. Egy nagy kocka jeget tettem hozzá és a bárkanalammal keverni kezdtem jó egy percig, míg annyi víz ki nem olvadt a jégből, ami igazán élvezetessé tette az italt. És persze jól le is hűtötte.  

Whiskey-s pohárban öntöttem ki, ami már várt rám az ablakban egy nagy darab jéggel. Egy frissen leszelt narancshéjat fogtam, amit megcsavartam az ital felett, igy a narancsos illóolaj az ital tetejére került, ami plusz hatást gyakorol az orrunkra, es ezálltal az ízlelésünkre is.

14502683_10211128215589313_6608448055207272294_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ginestonik.blog.hu/api/trackback/id/tr7511760359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása